Mohamamd Soleimani 1590 روز پیش
بازدید 259 بدون دیدگاه

کابل های فیبر نوری پرظرفیت HD

کابل های فیبر نوری پرظرفیت HD به طیفی از کابل های فیبر نوری تلقی می گردد که دارای ظرفیت بالایی از لخاظ تعداد تارهای فیبر نوری می باشند.

 

کابل های فیبر نوری پرظرفیت HD

فهرست مطالب:

  1. کابل های فیبر نوری پرظرفیت HD
    1. دفنی Direct-buried
    2. Ribbon
    3. OPGW
    4. انواع دیگر

 

 

 کابل فیبر نوری ریبون – Ribbon

کابل های ریبون در پروژه هایی که ظرفیت بالایی از تعداد تار نوری (کر فیبر ) مورد نیاز است استفاده مبشوند و این ظرفیت بالا میتواند در این کابل ها با قطر کوچک فراهم شود. کابل های ریبون با ساختار نواری شکل دارای بیشترین تعداد تار های فیبر نوری در کوچکترین قطر می باشند، تمام کابل های فیبر نوری بر اساس استاندارد رنگ بندی در ردیف های معمول 12 فیبر در هر ردیف قرار می گیرند، کابل های ریبون که نورای شکی می باشند می توانند تا 12 نوار 12 رنگ در هر تیوب را دارا باشند که در بر روی یکدیگر قرار می گیرند. این نه تنها کوچکترین ساختار کابل برای بیشترین تعداد فیبر ها میباشد بلکه بسیار مقرون به صرقه نیز است گرچه در کشورمان بدلیل ضعف دانش فنی کمتر از این نوع کابل تا به امروز استفاده شده است.

بهتر است بدانید که بیشترین زیر ساخت فیبر نوری در کشور های حاشیه خلیج فارس و اتحادیه اروپا از این نوع کابل می باشد. به طور معمول یک کابل فیبر نوری ریبون 144 کر دارای مقطع ای در حدود 4/1 اینچ یا 6 میلی متر و روکش  13 میلی متر یا قطر 2/1 اینچ می باشد! پر ظرفیت ترین طراحی کابل ریبون با حداکثر 6 تیوب 144 کر مجموعه تعداد تار شامل 864 فیبر را در یک کابل جای میدهد!

 

کابل فیبر نوری ریبون

از آنجا که در  محیط های خارجی ویژگی های کابل فیبر نوری باید مطابق با استاندارد های Outdoor باشد ، کابل های ریبون نیز با فناوری های مقاومت در برابر آب  WATER-BLOCKING که با ژل پر شده اند یا WATER_ BLOCKING با اجزای خشک مجهز می باشد. یکی دیگر از مزیت های کابل های ریبون فرایند سریع فیوژن آنها می باشد که می توان به یکباره یک نوار (12 تار نوری) را جوش داد، در نتیجه نصب و راه اندازی آن سریع و آسان است. پیگتیل های کابل ریبون نیز برای سربندی سریع اسپلایس طراحی و ارائه می گردند.

 

برخی از تولید کنندگان  محصولی به اسم”ریبون های قابل انعطاف” را معرفی نموده اند. این ریبون ها انعطاف پذیرتر بوده و به کابل های ریبون اجازه می دهد،بر خلاف ریبون های معمول همانند فیبر های لوز تیوب جمع شوند و در جهات مختلف خم گردند. کابل فیبر نوری پر ظرفیت HD که دارای تعداد تار نوری زیادی می باشند high fiber count، از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و اغلب از تار های ریبون معمولی یا انعطاف پذیر بهره می برند که با روکش های بافر با قطر کوچکتر ، 200 میکرون به جای 250 میکرون ، و تارهای فیبر نوری  BI طراحی و تولید می شوند.

این امر باعث می شود فیبرها به شکل فشرده تر با قطر کوچکتر  مانند کابل های میکرو داکت قرار گیرند، پر ظرفیت ترین کابل های فیبر ساخته شده تا به امروز، کابل های فیبر 1728 کر ، 3456 کر و 6912 کر می باشند که اکنون نیز به شکل سفارشی قابل دسترس هستند. آنها در درجه اول برای لینک های کوتاه در دیتا سنتر ها و مناطق شهری استفاده می گردند.

 

 کابل فیبر نوری hd

کابل فیبر نوری آرمورد دار و یا کابل های دفنی

کابل فیبر نوری آرمورد جهت دفن شدن مستقیم در زمین و در محیط های خارجی که مقاومت در برابر جوندگان لازم است مورد کاربری قرار می گیرد. کابل آرمورد در واقع زره فولادی یا آلومینیومی دارد که مقاومت خوبی در برابر خرد شدگی و له شدگی و جوندگان است که برای دفن مستقیم کابل لازم می باشد.

کابل های نصب شده با دفن مستقیم در مناطقی که مشکل وجود جوندگان موجود است معمولاً دارای روکش آرمور بین دو روکش هستند تا از نفوذ جوندگان جلوگیری شود. کابل های فیبر نوری آرمورد دار رسانا می باشند، بنابراین باید به درستی به شبکه ارت (اتصال به زمین) متصل شوند.

این اتصال به زمین هیچ استثنایی ندارد و با وجود ماهیت متفاوت نور در فیبر نوری و عدم تاثیر گذاری میدان های مغناطیسی بر روی نور، مسئله اصلی ایمنی می باشد و اتصال به زمین هر کابل رسانایی ضروری است.

 

کابل فیبر نوری آرمور

کابل های OPGW

استفاده گسترده  از کابل هوایی (OPGW) در صنعت خطوط انتقال پر قدرت می باشد، کابل فیبر نوری OPGW یک کابل فیبر نوری توزیعی در مرکز  خود دارد و همچنین یک کابل ولتاژ بالا میباشد. فیبر تحت تأثیر میدان های الکتریکی (مغناطیسی) قرار نمی گیرد و همچنین با توجه به پشتیانی مسافت های طولانی با ظرفیت بالا، هم جهت انتقال قدرت و هم جهت ایجاد ارتباطات امن بستر و زیر ساخت مناسبی را امروزه در صنعت برق و خطوط انتقال، مترو و قطارهای پرسرعت دور برد ایجاد می نماید.

کابل های OPGW معمولاً در بالای دکل های ولتاژ بالای خطوط انتقال نصب می شوند و بیشتر به عنوان کابل ارت (اتصال به زمین خطوط قدرت) شناخته می شوند.

کابل فیبر نوری OPGW

 

 

انواع دیگر: کابل های دارای دو روکش داخلی indoor و خارجی outdoor ، با مقاومت در برابر آب با داشتن ژل های شیمیایی و یا سیستم های مقاومت در برابر نفوذ آب با لایه هایی مشابه مواد موجود در پوشاک کودکان waterblock خشک، بیشتر تولید کنندگان دارای نامگذاری های خاص خود و گاهی اوقات راه حل های خاص خود برای انواع کابل های رایج هستند ، بنابراین ایده خوبی است تا حد امکان از ادبیات تولید کنندگان برای نامگذاری کابل ها استفاده نکنیم و بیشتر از فرایند های نامگذاری استاندارد آنها را بررسی نماییم.

 

کابل های فیبر نوری

کابل های شبکه مسی

link

تجهیزات فیبر نوری

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه